Dansk Sejlunion



10. august 2018 08:05 af Joakim Rechnitzer

Kampagne hjælper nye sejlere på vej til klubtilbud

Helene Silkjaer
Dansk Sejlunions klubkonsulent Leon Träger (tv) og generalsekretær Mads Kolte-Olsen demonstrerer de populære fotoopsatser med sejlertyperne. Foto: Helene Silkjaer

Dansk Sejlunion bruger folkefesten under VM i sejlsport til at fortælle danskerne om de mange aktivitetstilbud i sejlklubberne med ny kampagne.

Under overskriften ”Hvem er du på vandet?” tester Dansk Sejlunion lige nu, hvilken sejlertype danskerne er. Herfra er vejen kort for testpersonen til en sejlklub med et relevant aktivitetstilbud.

Med udgangspunkt i sejlklubbernes aktiviteter og mulighederne på vandet har sejlunionen skabt seks sejlertyper; jollesejleren, sejleren, motorbådssejleren, windsurferen, SUP’eren og kitesurferen. 

Sejlertyperne møder danskerne i testen på kampagnesiden blivsejler.dk, hvor de matches op mod en eller flere sejlertyper alt efter deres svar. Herfra findes der masser af information om, hvordan man lærer at sejle samt begynderguides inden for hver enkel sejladsdisciplin.

Synlig i Aarhus og i medierne
Under VM i sejlsport i Aarhus er Dansk Sejlunion til stede på havnepladsen og ude ved tilskuertribunen med kampagnen. Samtidig kører kampagnen på sociale medier, mens der har været omtale af kampagnen i aviser, bl. Århus Stiftstidende og tv. 

Med erfaringerne fra kampagnen vil Dansk Sejlunion fortsat udvikle på konceptet, der skaber større synlighed af sejlklubbernes tilbud og gør det nemmere for danskerne at finde vej til klubberne.